Μελέτες Χρηματοδοτηθήσες από ΕΣΠΑ

sg-mindev-banner

new-espa-logo

 progamma eidikou skopou aigaiou

equi fund

infogov

 

Συνέντευξη τύπου για το ηλεκτρονικό εμπόριο με τη συμμετοχή του Γενικού Γραμματέα Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή, κ. Παπαδεράκη.

ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΕΜΠΟΡΙΟΥ & ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗ

Ο Γενικός Γραμματέας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή, Αντώνης Παπαδεράκης συμμετείχε σήμερα στη συνέντευξη Τύπου του Ελληνικού Συνδέσμου Ηλεκτρονικού Εμπορίου (GRECA).

Ο Γενικός Γραμματέας, στην αρχική του τοποθέτηση, αναφέρθηκε στο δυναμισμό και τις προοπτικές ανάπτυξης του κλάδου, όπως αποτυπώνονται σε σχετικές έρευνες, με αύξηση του τζίρου για το 2016 και σταθερή ανοδική τάση του αριθμού των καταναλωτών που επιλέγουν για τις αγορές τους τα ηλεκτρονικά καταστήματα.

Κάνοντας έναν σύντομο απολογισμό των μέχρι τώρα δράσεων της Γενικής Γραμματείας, αναφέρθηκε αρχικά στη σύσταση της ομάδας εργασίας για την από κοινού με τους φορείς διαμόρφωση πολιτικών ηλεκτρονικού εμπορίου, πρωτοβουλία η οποία είχε εξαγγελθεί στην περσινή συνέντευξη τύπου του Συνδέσμου, και η υλοποίηση της οποίας έχει ήδη να παρουσιάσει σημαντικό έργο σε τρεις τομείς:

-          Εκπόνηση στρατηγικού σχεδίου δράσης για το ηλεκτρονικό εμπόριο, με κατάρτιση των απαιτούμενων τεχνικών προδιαγραφών για τη μελέτη στρατηγικής, η οποία θα υλοποιηθεί με βάση τις αρμοδιότητες και την αποστολή του υπουργείου Οικονομίας και Ανάπτυξης.

-          Σχεδιασμός εξειδικευμένων δράσεων χρηματοδότησης μέσω ΕΣΠΑ για το ηλεκτρονικό εμπόριο στη βάση των προτάσεων των φορέων με στόχο την ανάπτυξη της ψηφιακής λειτουργίας των μικρομεσαίων επιχειρήσεων.

-          Κατάρτιση κώδικα δεοντολογίας για το ηλεκτρονικό εμπόριο. Το θέμα της εμπιστοσύνης έχει αναδειχθεί τόσο σε εθνικό, όσο και σε ευρωπαϊκό επίπεδο ως βασική προϋπόθεση για την ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου. Προς αυτή την κατεύθυνση, οι φορείς της αγοράς, σε συνεργασία με ενώσεις καταναλωτών και με τη μεσολάβηση της ΓΓΕΠΚ, συνεργάστηκαν για την κατάρτιση κώδικα δεοντολογίας που θα αφορά αποκλειστικά το ηλεκτρονικό εμπόριο. Στόχος είναι αυτό το κείμενο να αποτελέσει οδηγό τόσο για τις επιχειρήσεις όσο και για τους καταναλωτές. Το σχέδιο του κώδικα θα σταλεί σήμερα στους φορείς για τελική έγκριση, προκειμένου να ολοκληρωθεί η διαδικασία.

Ανακοινώνοντας τις επόμενες δράσεις της ομάδας, ανέφερε ότι σχεδιάζεται να είναι δράσεις ενημέρωσης και συμπλήρωσης του θεσμικού πλαισίου για τα trustmark, αν αυτό κριθεί απαραίτητο, και η δημιουργία μητρώου προμηθευτών εξ αποστάσεως. Ακόμη, ανέφερε ότι εντός των προσεχών μηνών θα εκδοθεί ΥΑ για την πλήρη υλοποίηση του Μητρώου Ηλεκτρονικού Εμπορίου σε διασύνδεση με το ΓΕΜΗ, ούτως ώστε να υπάρξει πλήρης, κατά το δυνατόν, καταγραφή των επιχειρήσεων και των καταστημάτων που δραστηριοποιούνται στον κλάδο, γεγονός που θα συμβάλλει στην πληρέστερη αποτύπωση της υφιστάμενης κατάστασης αφενός, αλλά και στην αξιοπιστία και ασφάλεια των καταναλωτών αφετέρου.

Στο πλαίσιο της συμμετοχής της ΓΓΕΠΚ στην διαμόρφωση των εθνικών θέσεων επί της ευρωπαϊκής στρατηγικής για την Ψηφιακή Ενιαία Αγορά, ο κ. Παπαδεράκης στάθηκε στα παρακάτω σημεία:

Α. Στην Πρόταση Κανονισμού για την Παράδοση Δεμάτων, για την οποία καταβάλλεται κάθε δυνατή προσπάθεια για την όσο το δυνατόν καλύτερη, πληρέστερη και χωρίς διοικητικό βάρος παροχή στοιχείων εκ μέρους των Φορέων Παροχής Καθολικής Υπηρεσίας, με στόχο τη μείωση των τιμολογίων τιμολογίων στον τόπο προορισμού για τα δέματα και τα μικροδέματα.

Β. Στην Πρόταση Κανονισμού για τους αδικαιολόγητους γεωγραφικούς αποκλεισμούς και στην Πρόταση Οδηγίας για τις ψηφιακές συμβάσεις ψηφιακού περιεχομένου, σχετικά με τις οποίες επιδιώκεται από την ελληνική πλευρά να διασφαλιστεί ότι οι σχετικές συναλλαγές θα διενεργούνται με ασφάλεια δικαίου και οι κανόνες που θα συμφωνηθούν θα να είναι προς όφελος και των εμπόρων και των καταναλωτών.

Γ. Στις Κατευθυντήριες γραμμές της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την Συνεργατική Οικονομία, με βασική επιδίωξη τη νομοθετική ρύθμιση της ιδιωτικής βραχυχρόνιας τουριστικής μίσθωσης μέσω ηλεκτρονικών πλατφορμών

Αναφορικά με τον εκσυγχρονισμό της καταναλωτικής νομοθεσίας, σύμφωνα και με τις συστάσεις του ΟΟΣΑ, ο Γενικός Γραμματέας τόνισε την ανάγκη να αρθούν τα εμπόδια στον ανταγωνισμό και να επωφεληθούν πέραν των καταναλωτών, και οι επιχειρήσεις ηλεκτρονικού εμπορίου με μείωση των διοικητικών βαρών τους και του κόστους λειτουργίας τους.

Κλείνοντας την ομιλία του ο Γενικός Γραμματέας, ευχήθηκε επιτυχία στην Εβδομάδα Ηλεκτρονικού Εμπορίου που τελεί υπό την αιγίδα του Υπουργείου Οικονομίας και Ανάπτυξης και θα λάβει χώρα από 1 έως 7 Δεκεμβρίου, διάστημα κατά το οποίο πλήθος ελληνικών ηλεκτρονικών καταστημάτων θα παρέχει ελκυστικές προσφορές προς το καταναλωτικό κοινό, και δεσμεύθηκε για συνέχιση της εποικοδομητικής συνεργασίας που έχει αναπτυχθεί με τους φορείς, στοχεύοντας στην ενίσχυση του ηλεκτρονικού επιχειρείν με σημαντικά οφέλη για τις επιχειρήσεις και την εθνική μας οικονομία.

Από το Γραφείο Τύπου



banner-nen

banner2e1



ombudsmangr

ombudsman

 diavgeia b banner



sms
paratirititio-timwn