Μελέτες Χρηματοδοτηθήσες από ΕΣΠΑ

sg-mindev-banner

new-espa-logo

diaxeirisi idiotikou xreous apotelesmata

equi fund

Από 12 Οκτωβρίου η υποβολή αιτήσεων υπαγωγής στον νέο Αναπτυξιακό Νόμο.

Κινητήριο δύναμη που θα επιταχύνει την ανάκαμψη της ελληνικής οικονομίας, στρέφοντάς την προς ένα νέο πρότυπο βιώσιμης ανάπτυξης, συνιστά η ενεργοποίηση, εντός χρονοδιαγράμματος, των τεσσάρων βασικών καθεστώτων του νέου Αναπτυξιακού Νόμου (4399/2016) που ψηφίστηκε πρόσφατα στη Βουλή.

Τα σχέδια αποφάσεων προκήρυξης για τα καθεστώτα «Γενική Επιχειρηματικότητα», «Ενισχύσεις Μηχανολογικού Εξοπλισμού», «Νέες Ανεξάρτητες ΜΜΕ» και «Επενδύσεις Μείζονος Μεγέθους», τέθηκαν σήμερα, Τετάρτη 5 Οκτωβρίου 2016, σε ολιγοήμερη ανοικτή διαβούλευση (http://www.opengov.gr/minfin/?p=7395) με στόχο η υποβολή αιτήσεων για την υπαγωγή επενδυτικών προτάσεων σε αυτά, να ξεκινήσει στις 12 Οκτωβρίου 2016.

Για τα καθεστώτα «Γενική Επιχειρηματικότητα» και «Νέες Ανεξάρτητες ΜΜΕ», η προθεσμία λήγει στις 30 Νοεμβρίου 2016 και για τα άλλα δύο, «Ενισχύσεις Μηχανολογικού Εξοπλισμού» και «Επενδύσεις Μείζονος Μεγέθους», στις 28 Απριλίου 2017. 

Με τη λήξη του ανωτέρω κύκλου, τα δύο πρώτα καθεστώτα θα επαναπροκηρυχθούν τον Μάρτιο του 2017 και τα δύο επόμενα τον Μάιο του 2017.

Επίσης, ολοκληρώνονται οι διαδικασίες διεύρυνσης των εθνικών μητρώων εξωτερικών αξιολογητών και ελεγκτών, οι οποίοι ανέρχονται στο εξής σε 300 άτομα. Οι εξωτερικοί αξιολογητές και ελεγκτές θα αναλάβουν να διεκπεραιώσουν ταχείες αξιολογήσεις, εντός τριμήνου, για το νέο κύκλο επενδύσεων του νέου Αναπτυξιακού Νόμου.

Με τη ρύθμιση αυτή αξιοποιείται ουσιαστικά ένα πολύ σημαντικό χρηματοδοτικό εργαλείο, το οποίο, στο συνολικότερο πλαίσιο του αναπτυξιακού σχεδιασμού, δίνει έμφαση στη δυναμική της μικρομεσαίας επιχειρηματικότητας, στην καινοτομία και στην εξωστρέφεια, ενθαρρύνει συνέργιες και δικτυώσεις και ταυτόχρονα αντιμετωπίζει όλες τις παθογένειες του παρελθόντος.

Από το Γραφείο Τύπου

Ο Υπουργός Γ. Σταθάκης εγκαινίασε τις νέες εγκαταστάσεις της DHL στον Αερολιμένα Αθηνών.

DHL 2Τις νέες εγκαταστάσεις της DHLExpress στον Αερολιμένα Αθηνών, εγκαινίασε ο Υπουργός Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού, Γιώργος Σταθάκης, παρουσία του διευθύνοντα συμβούλου της DHL Express Ελλάδας, Κύπρου και Μάλτας, Λευτέρη Σαμαρά και του CEO της DHL Express Europe, Τζον Πήρσον.

Ο κ. Σταθάκης χαιρέτισε την νέα επένδυση ως έμπρακτο παράδειγμα εμπιστοσύνης στις προοπτικές της ελληνικής οικονομίας και στη δυνατότητά της να επιστρέψει σε τροχιά βιώσιμης ανάπτυξης.

Τόνισε επίσης ότι η έξοδος από την κρίση θα γίνει με ιδιωτικές επενδύσεις και με επιχειρήσεις που έχουν μεγάλη εξωστρέφεια και διεθνή παρουσία σε κλάδους και δραστηριότητες που αξιοποιούν τα μεγάλα πλεονεκτήματα της ελληνικής οικονομίας, τόσο το ανθρώπινο δυναμικό της όσο και τις μεγάλες προοπτικές που υπάρχουν για εξαγωγές και ισχυρή παρουσία στη διεθνή οικονομία, σημαντικών κλάδων όπως είναι ο αγροδιατροφικός και οι νέες τεχνολογίες.

Τέλος δεσμεύτηκε ότι η κυβέρνηση θα συνεχίσει να διασφαλίζει τους μεγαλύτερους δυνατούς πόρους για επενδύσεις είτε από ευρωπαϊκά προγράμματα είτε με την κατάλληλη νομοθεσία, καθώς και με συνεχείς παρεμβάσεις για τη βελτίωση του επιχειρηματικού περιβάλλοντος.

Από το Γραφείο Τύπου

Σημείωση

Ακολουθούν τα βίντεο των ομιλιών:

1. Του κ. Σαμαρά https://youtu.be/urBEYaTEpGg

2. Του κ. Πήρσον https://youtu.be/3BVus8n-N7o

3. Του κ. Σταθάκη https://youtu.be/BRvQOgjk69Y

Απάντηση Θ. Τζάκρη στις δηλώσεις του Προέδρου του ΣΕΒ, Θ. Φέσσα στην εφημερίδα «Καθημερινή της Κυριακής».

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ, ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ & ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ

ΓΡΑΦΕΙΟ ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΥ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑΣ

Με έκπληξη ο ελληνικός λαός και η υγιής επιχειρηματική κοινότητα διάβασε στο φύλλο της Καθημερινής της Κυριακής της 2ας Οκτωβρίου το σίκουελ της ανοίκειας και αήθους επίθεσης του Προέδρου του ΣΕΒ κ. Θεοδώρου Φέσσα στον ΣΥΡΙΖΑ.

Μετά την δήθεν εκ παραδρομής δημοσίευση του, με πρόφαση επιστημονικότητας, εβδομαδιαίου δελτίου του Συνδέσμου, στο οποίο ο κ. Φέσσας εξύβριζε κατά τρόπο πρωτοφανή τον Πρωθυπουργό, ο ίδιος επιτίθεται ευθέως στον ΣΥΡΙΖΑ ως άλλος εκπρόσωπος της ΝΔ, χρησιμοποιώντας την θεσμική του θέση προς ίδιον όφελος. 

Είναι σε όλους προφανές ότι ο κ. Μητσοτάκης εκδίδει επιταγές τις οποίες θα εξαργυρώσουν κάποιοι στο μέλλον με τον γνωστό σε όλους μας τρόπο. Είναι επίσης προφανές ότι το είδος της επιχειρηματικότητας που εκπροσωπεί ο κ. Φέσσας και μια μικρή ομάδα επιχειρηματιών πέριξ αυτού ανθίζει μόνο σε περιβάλλοντα διαπλοκής και σήψης.

Γι αυτού του είδους την επιχειρηματικότητα, ένα τέτοιο περιβάλλον πράγματι μόνο η ΝΔ του κυρίου Μητσοτάκη μπορεί να διασφαλίσει. Ωστόσο, ας μην κρατούν την αναπνοή τους. Εμείς συμπλέουμε με την υγιή επιχειρηματικότητα που παράγει και δημιουργεί στην χώρα μας και γι αυτήν την επιχειρηματικότητα, παρά τις αντίξοες διεθνείς και εγχώριες συνθήκες εργαζόμαστε καθημερινά με εμφανή αποτελέσματα.

Οι ΟΧΕ βασικό εργαλείο του νέου ΕΣΠΑ για συνεκτικές αναπτυξιακές, κοινωνικές και περιβαλλοντικές παρεμβάσεις στους Δήμους της χώρας.

Ομιλία του Υφυπουργού Οικονομίας Αλέξη Χαρίτση στην παρουσίαση του Αναπτυξιακού Σχεδίου του Δήμου Πειραιά

Ο Υφυπουργός Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού Αλέξης Χαρίτσης ήταν σήμερα κεντρικός ομιλητής στην εκδήλωση όπου παρουσιάστηκε το Ολοκληρωμένο Σχέδιο Αστικής Ανάπτυξης του Δήμου Πειραιά για την περίοδο 2015-2020.

Ο Υφυπουργός υπογράμμισε τη σημασία των Ολοκληρωμένων Χωρικών Επενδύσεων (ΟΧΕ) στο πλαίσιο του σχεδιασμού του νέου ΕΣΠΑ και της συνολικής αναπτυξιακής στρατηγικής του Υπουργείου. Συγκεκριμένα, συνέδεσε τις ΟΧΕ με τις προτεραιότητες του ευρύτερου αναπτυξιακού σχεδίου: (α) Να σταματήσουν οι κακές πρακτικές της υλοποίησης ασύνδετων μεταξύ τους έργων και της κατασπατάλησης πόρων σε έργα που δεν ανταποκρίνονται στις πραγματικές ανάγκες των τοπικών κοινωνιών, (β) να δοθεί έμφαση στην οικολογική διάσταση των έργων, στις δράσεις κοινωνικής μέριμνας, σε παρεμβάσεις που στρέφουν την οικονομία προς ένα νέο παραγωγικό υπόδειγμα, στηριγμένο στην καινοτομία και την εξωστρέφεια.

Για τις ΟΧΕ και τα υπόλοιπα εργαλεία ολοκληρωμένης χωρικής και τοπικής ανάπτυξης (π.χ. ΤΑΠΤΟΚ), με πλήρως διασφαλισμένους πόρους από τα προγράμματα του ΕΣΠΑ, ο κ. Χαρίτσης επισήμανε: «Αξιοποιώντας το σύνολο αυτών των εργαλείων, στοχεύουμε στην υλοποίηση ενός συνδυασμού έργων σε πολλούς τομείς παρέμβασης (υποδομές, επιχειρηματικότητα, περιβάλλον, κοινωνικός αποκλεισμός), σε περιοχές οι οποίες είτε παρουσιάζουν συγκεκριμένα προβλήματα είτε διακρίνονται από σημαντικές αναπτυξιακές δυνατότητες. Επιδιώκουμε με αυτό τον τρόπο να δώσουμε ώθηση στην αναπτυξιακή δυναμική των περιοχών αυτών και παράλληλα να υλοποιήσουμε δράσεις που θα συμβάλουν στην ουσιαστική βελτίωση της καθημερινότητας των πολιτών».

Ο Υφυπουργός τόνισε τον ουσιαστικό ρόλο της τοπικής αυτοδιοίκησης α’ βαθμού, ευθύνη της οποίας είναι η κατάρτιση της στρατηγικής ΟΧΕ. Επισήμανε τις προσπάθειες του Υπουργείου να συμβάλει στην καλλιέργεια κουλτούρας συνεργασίας και δικτύωσης μεταξύ των φορέων της αυτοδιοίκησης α’ και β’ βαθμού και στάθηκε ιδιαίτερα στην Υπουργική Απόφαση για την ενίσχυση των μικρών προπάντων δήμων ως προς την ικανότητά τους να διαχειρίζονται και υλοποιούν έργα κατά τη νέα περίοδο, καθώς και σε συναφείς πρωτοβουλίες που αναλαμβάνονται σε συνεργασία με την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (ΕΕΤΑΑ) και το Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων και θα ανακοινωθούν το επόμενο διάστημα.

Σε σχέση με το Αναπτυξιακό Σχέδιο του Δήμου Πειραιά, ο Υφυπουργός υπογράμμισε τη σημασία της διαδικασίας δημόσιας διαβούλευσης που διεξήγαγε ο Δήμος: «Τα προγράμματα τοπικής ανάπτυξης που υποβάλλουν οι αυτοδιοικητικές αρχές οφείλουν να εκπονούνται με την ενεργητική εμπλοκή των τοπικών κοινωνιών. Ο στόχος είναι να εμπεδωθεί και να βαθύνει αυτή η συμμετοχή των πολιτών και των φορέων». Ο κ. Χαρίτσης αναφέρθηκε στα σύνθετα προβλήματα αλλά και τις αναπτυξιακές δυνατότητες της πόλης του Πειραιά για να καταλήξει ότι: «Το κρίσιμο ζητούμενο για μια ολοκληρωμένη αναπτυξιακή στρατηγική είναι να αξιοποιηθούν οι δυνατότητες και τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της πόλης με τρόπο ισόρροπο, με ιδιαίτερη μέριμνα για τις υποβαθμισμένες περιοχές της ευρύτερης μητροπολιτικής περιοχής».

Τέλος, ο Υφυπουργός τόνισε τη στενή συνεργασία του Υπουργείου με το Δήμο Πειραιά και την Περιφέρεια Αττικής, εξέφρασε τη βεβαιότητα ότι η καλή συνεργασία θα συνεχιστεί και επισήμανε την ανάγκη για «εμβάθυνση των διαδημοτικών συνεργασιών, ώστε στη νέα προγραμματική περίοδο, και μέσα από τις ΟΧΕ, να επιλεγούν και υλοποιηθούν έργα με το καλύτερο δυνατό αναπτυξιακό, κοινωνικό και περιβαλλοντικό αποτέλεσμα για την ευρύτερη περιοχή».

από το Γραφείο Τύπου

Η Ελλάδα πρώτη στην έγκριση επενδυτικών έργων του Σχεδίου Γιούνκερ μετά τις 5 μεγάλες οικονομίες της Ε.Ε.

Την πρώτη θέση μαζί με το Βέλγιο και αμέσως μετά τις πέντε μεγάλες οικονομίες της Ε.Ε. (Μεγάλη Βρετανία, Ιταλία, Γαλλία, Ισπανία και Γερμανία), κατέχει η Ελλάδα σε εγκρίσεις και υπογραφές δανείων για επενδυτικά σχέδια στο πλαίσιο του Σχεδίου Γιούνκερ (Stateofplay, July 2016, Ευρωπαϊκή Επιτροπή και Όμιλος Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων - ΕΤΕπ).

Ήδη έχει εγκριθεί χρηματοδότηση ύψους 533 εκατ. ευρώ σε πέντε έργα, η οποία υπολογίζεται ότι θα οδηγήσει σε επενδύσεις ύψους 854 εκατ. ευρώ. Επιπλέον, έχει εγκριθεί χρηματοδότηση ύψους 160 εκατ. ευρώ προς ενδιάμεσες τράπεζες, η οποία υπολογίζεται ότι θα οδηγήσει σε επενδύσεις άνω των 280 εκατ. ευρώ και θα ωφελήσει περισσότερες από 700 μικρομεσαίες επιχειρήσεις.

Τα παραπάνω στοιχεία κατέθεσε σήμερα στη Βουλή ο Υπουργός Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού, Γιώργος Σταθάκης κατά τη συζήτηση της επίκαιρης ερώτησης του βουλευτή Αργολίδας της Δημοκρατικής Συμπαράταξης, Γιάννη Μανιάτη.

Ο κ. Σταθάκης περιέγραψε αναλυτικά τις βασικές πρωτοβουλίες της ελληνικής κυβέρνησης για την μέγιστη αξιοποίηση του Σχεδίου Γιούνκερ από την Ελλάδα, οι οποίες ήδη αποδίδουν καρπούς.

Τέλος, υπογράμμισε το ισχυρό μήνυμα εμπιστοσύνης προς την ελληνική οικονομία που εκπέμπουν η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων και η Ευρωπαϊκή Επιτροπή με τις συγκεκριμένες χρηματοδοτήσεις.  

Από το Γραφείο Τύπου

Σημείωση: Επισυνάπτεται το σχετικό γράφημα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.

Δύο νέες τουριστικές επενδύσεις σε Εύβοια και Κρήτη.

Δύο νέα επενδυτικά σχέδια στον τομέα του τουρισμού υπάγονται στις Διαδικασίες Στρατηγικών Επενδύσεων του Ν. 3894/2010 με τις σχετικές αποφάσεις που δημοσιεύτηκαν στο ΦΕΚ (3083Β΄/27.9.2016). Οι προτάσεις αυτές αξιολογήθηκαν από το EnterpriseGreece, το οποίο εισηγήθηκε θετικά προς την Διυπουργική Επιτροπή Στρατηγικών Επενδύσεων διά του αρμόδιου Υπουργού Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού για τον χαρακτηρισμό τους ως επενδύσεων στρατηγικού χαρακτήρα, η οποία και τις ενέκρινε.

Το ένα αφορά στη «Δημιουργία σύνθετης τουριστικής επένδυσης τύπου resort στον δήμο Καρύστου του Νομού Ευβοίας» της εταιρείας «RSR EAGLE RESORT EVOIA MEPE» και το δεύτερο στο επενδυτικό σχέδιο «EloundaHills» στον Άγιο Νικόλαο Κρήτης της κοινοπραξίας «MIRUM HELLAS».

Πρόκειται για δύο σύνθετα τουριστικά συγκροτήματα, τα οποία περιλαμβάνουν ξενοδοχειακές υποδομές, μαρίνες, ειδικού τύπου τουριστικές υποδομές και παραθεριστικές κατοικίες.

Τα δύο έργα έχουν συνολικό προϋπολογισμό 600 εκ. € και αναμένεται ναδημιουργήσουν 600 άμεσες νέες θέσεις εργασίας, καθώς και πολλές έμμεσες.

Οι επενδυτές έχουν δεσμευτεί να παράσχουν προσυμφωνημένα και μετρήσιμα ανταποδοτικά οφέλη στην τοπική και ευρύτερη περιοχή, όπως για παράδειγμα χορηγίες σε κοινωφελείς υποδομές, υποτροφίες και πρακτική εκπαίδευση νέων της τοπικής κοινωνίας. Επιπλέον, οι εν λόγω επενδυτές έχουν δεσμευτεί ότι θα αξιοποιήσουν τις υπηρεσίες των τοπικών επιχειρήσεων, καθώς και το εργατικό δυναμικό της περιοχής και ότι θα προμηθεύονται τοπικά προϊόντα στο μέγιστο δυνατό βαθμό.

Από το Γραφείο Τύπου

Άτυπη Ενημέρωση για ερώτηση βουλευτή.

Άτυπη Ενημέρωση

Με αφορμή επίκαιρη ερώτηση που κατέθεσε στη Βουλή ο βουλευτής της Δημοκρατικής Συμπαράταξης, Γιάννης Μανιάτης για το Σχέδιο Γιούνκερ, δημοσιεύματα αναφέρουν ότι στην Ελλάδα δεν έχει γίνει καμία σχετική επένδυση.

Με βάση στοιχεία του Ιουλίου 2016 (Stateofplay, July 2016) της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και του Ομίλου της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων (ΕΤΕπ), η Ελλάδα είναι αυτή την στιγμή από τις πρώτες χώρες (και η πρώτη μετά τις 5 μεγάλες οικονομίες της ΕΕ – Μεγάλη Βρετανία, Ιταλία, Γαλλία, Ισπανία και Γερμανία) σε εγκεκριμένα και υπογεγραμμένα δάνεια της EIB μέσω του Ευρωπαϊκού Ταμείου Στρατηγικών Επενδύσεων (EFSI).

Συγκεκριμένα:

- Μέσω του Παράθυρου για τις Υποδομές και την Καινοτομία, έχει εγκριθεί χρηματοδότηση €533εκ. σε τέσσερα έργα, η οποία υπολογίζεται ότι θα οδηγήσει σε επενδύσεις €854εκ.

- Μέσω του Παράθυρου για την εγγύηση της χρηματοδότησης κυρίως ΜΜΕ, έχει εγκριθεί χρηματοδότηση €160εκ. προς ενδιάμεσες τράπεζες, η οποία υπολογίζεται ότι θα οδηγήσει σε επενδύσεις άνω των €280εκ. και θα ωφελήσει άνω των 700 ΜΜΕ.

Περισσότερα στοιχεία θα παρουσιαστούν αύριο κατά τη συζήτηση στην Ολομέλεια της Βουλής.

Συμβούλιο Ανταγωνιστικότητας.

Ο Υπουργός Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού, Γιώργος Σταθάκης συμμετείχε στο Συμβούλιο Ανταγωνιστικότητας που πραγματοποιήθηκε στις Βρυξέλλες την Πέμπτη, 29 Σεπτεμβρίου 2016. 

Στο Συμβούλιο συζητήθηκε η κατάσταση της πραγματικής οικονομίας και ο συνυπολογισμός της διάστασης της ανταγωνιστικότητας, το θέμα της συνεργατικής οικονομίας και η κατάσταση της Ευρωπαϊκής χαλυβουργίας. 

Ο κ. Σταθάκης παρουσίασε στους ομολόγους του νομοθετική ρύθμιση για τη συνεργατική οικονομία (οικονομία διαμοιρασμού, sharing economy), η οποία πρόκειται να εισαχθεί στο επόμενο διάστημα στην ελληνική Βουλή. Στόχος της πρωτοβουλίας αυτής είναι να καθοριστούν σαφείς κανόνες για τη λειτουργία της συγκεκριμένης δραστηριότητας, ώστε να προστατευτεί το σημαντικό για την ελληνική οικονομία τουριστικό προϊόν και να εξασφαλιστούν δημόσια έσοδα. 

Ο Υπουργός Οικονομίας τόνισε επίσης την ανάγκη θεσμοθετημένης συνεργασίας ανάμεσα στα κράτη-μέλη και τις ηλεκτρονικές πλατφόρμες για την λυσιτελή εφαρμογή της φορολογικής νομοθεσίας σε αυτές τις δραστηριότητες.

Αναφορικά με την προστασία των δικαιωμάτων εργαζομένων και καταναλωτών, αλλά και την αποτροπή φαινομένων αθέμιτου ανταγωνισμού, ο κ. Σταθάκης υπογράμμισε ότι απαιτείται σαφής διάκριση μεταξύ επαγγελματιών και περιστασιακά απασχολούμενων ιδιωτών στο πλαίσιο της οικονομίας του διαμοιρασμού, με βάση συγκεκριμένα ποσοτικά κριτήρια. Συνολικά, η παρέμβαση του Υπουργού Οικονομίας λειτούργησε ως συμβολή για την πλήρη εφαρμογή των κατευθυντήριων γραμμών της Επιτροπής σχετικά με την ισορροπημένη ανάπτυξη της οικονομίας του διαμοιρασμού.

Τέλος, ο Υπουργός υπέγραψε την Κοινή Πρωτοβουλία για την Τυποποίηση, η οποία αποσκοπεί στον εκσυγχρονισμό του Ευρωπαϊκού Συστήματος Τυποποίησης, μέσω της αξιοποίησης των Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών και της ένταξης του συστήματος σε μια ευρύτερη στρατηγική για την τόνωση της διεθνούς ανταγωνιστικότητας των ευρωπαϊκών επιχειρήσεων. 

Οικονομία του διαμοιρασμού

Στο Συμβούλιο, ο Υπουργός παρουσίασε τις θέσεις της ελληνικής κυβέρνησης σχετικά με την οικονομία διαμοιρασμού (sharingeconomy), κυρίως στον τομέα του τουρισμού, που συνιστά και τον πρώτο τομέα δραστηριοποίησής της στη χώρα.

Εκτιμάται ότι ο τζίρος της οικονομίας διαμοιρασμού έχει ήδη ξεπεράσει το 1 δισ. € και παρουσιάζει ανοδικές τάσεις. Η συνεισφορά της στα τουριστικά και οικονομικά μεγέθη της οικονομίας θεωρείται σημαντική, και η Πολιτεία επιθυμεί την περαιτέρω ανάπτυξή της, θεσπίζοντας όμως παράλληλα σαφείς κανόνες για τη λειτουργία της, προστατεύοντας το σημαντικό για την ελληνική οικονομία τουριστικό προϊόν και εξασφαλίζοντας δημόσια έσοδα.

Σε αυτό το πλαίσιο τα Υπουργεία Οικονομικών και Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού, πρόκειται να εισάγουν στη Βουλή σχετική νομοθετική ρύθμιση με τους εξής βασικούς άξονες:

  1. Να καθοριστούν σαφή όρια ανάμεσα στην επιχειρηματική δραστηριότητα που αναπτύσσεται μέσω της εκμετάλλευσης μικρής κλίμακας τουριστικών καταλυμάτων, και στην ευκαιριακή εκμετάλλευση από ιδιώτες επιπλέον ακινήτων που διαθέτουν με σκοπό την ενίσχυση του εισοδήματος τους.
  2. Να εξασφαλιστεί ένα ελάχιστο επίπεδο προστασίας χρηστών και τρίτων, διασφαλίζοντας παράλληλα την ποιότητα του ελληνικού τουριστικού προϊόντος.
  3. Να αντιμετωπιστούν τα φαινόμενα παραοικονομίας και φοροδιαφυγής που επακόλουθα έχουν δημιουργηθεί λόγω της απουσίας ρυθμιστικού πλαισίου.

Η νομοθετική διάταξη θα ρυθμίσει το τοπίο της οικονομίας διαμοιρασμού στον τουρισμό, αποτελώντας παράλληλα τον οδηγό για τη ρύθμιση και άλλων υπο-τομέων της οικονομίας διαμοιρασμού το επόμενο διάστημα. Αυτή η προσπάθεια δεν περιορίζεται στην ελληνική αγορά, αντιθέτως, το Υπουργείο Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού έχει ήδη προβεί σε μια σειρά παρεμβάσεων ενώπιον των αρμόδιων ομάδων εργασίας του Συμβουλίου Ανταγωνιστικότητας της Ε.Ε., ώστε να διασφαλιστεί η οικονομικά ισορροπημένη και κοινωνικά βιώσιμη ανάπτυξη της οικονομίας του διαμοιρασμού σε ευρωπαϊκό επίπεδο.

 

Α. Χαρίτσης: Στην πραγματική οικονομία 6,75 δισ. μέχρι το τέλος του έτους.

Φιλόδοξο αλλά εφικτό χαρακτηρίζει τον στόχο, με συνέντευξη του στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο υφυπουργός Οικονομίας αρμόδιος για το ΕΣΠΑ.

Σε τρεις πυλώνες στηρίζονται τα προγράμματα του ΕΣΠΑ, όπως μας εξηγεί ο Αλέξης Χαρίτσης και αφορούν στη μικρομεσαία επιχειρηματικότητα, στα προγράμματα υποδομών στους δήμους και στο κοινωνικό πεδίο. «Έγινε μια πολύ μεγάλη προσπάθεια, ένας αγώνας δρόμου έτσι ώστε τα προγράμματα να ξεκινήσουν στην ώρα τους», υπογραμμίζει στο Αθηναϊκό-Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων, ο υφυπουργός Οικονομίας, ενώ τονίζει ότι για πρώτη χρονιά ολοκληρώθηκαν εγκαίρως οι διαδικασίες για τους αναπληρωτές καθηγητέςκαι με 190 εκατομμύρια ευρώ ενισχύθηκαν οι παιδικοί σταθμοί με αποτέλεσμα για πρώτη φορά να μπουν τόσα πολλά παιδιά.

   Η κυβέρνηση ρίχνει το βάρος της στην πραγματική οικονομία, και όπως τονίζει ο υφυπουργός Οικονομίας ήδη από τον επόμενο μήνα αρχίζουν οι εκταμιεύσεις. «Θα διοχετευθούν στην αγορά 6,75 δισ. μέχρι το τέλος του 2016, ο στόχος είναι φιλόδοξος αλλά επιτεύξιμος μετά και τις συνεργασίες που έχουμε αναπτύξει σε Ελλάδα και εξωτερικό», σημειώνει χαρακτηριστικά στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο Αλέξης Χαρίτσης. 

   «Στόχος μας ήταν να ενισχύσουμε αυτούς που πραγματικά έχουν ανάγκη τα προγράμματα και μπορούν να αξιοποιήσουν αυτούς τους πόρους. Όπως για παράδειγμα οι επιστήμονες και οι επαγγελματίες που δεν είχαν τη δυνατότητα να ενταχθούν στα προγράμματα τα προηγούμενα χρόνια λόγω του κλειστού συστήματος», υπογραμμίζει στο Πρακτορείο, ο υφυπουργός Οικονομίας.

   Ήδη τρέχουμε και τα νέα προγράμματα που αναμένεται να ξεκινήσουν τον επόμενο μήνα και αφορούν μεταξύ άλλων τη δημιουργία νέων τουριστικών επιχειρήσεων, αλλά και τη σύνδεση έρευνας και παραγωγής καινοτομίας με την πραγματική οικονομία, σημειώνει ο κ. Χαρίστης.

   Ο υφυπουργός Οικονομίας τονίζει ότι η εκταμίευση προχωρά κανονικά καθ΄όλη τη διάρκεια για τα έργα που ολοκληρώνονται,ενώ παράλληλα τρέχουν και οι χρηματοδοτήσεις για τα νέα προγράμματα. Ο κ. Χαρίτσης λέει ότι η κυβέρνηση προωθεί ρύθμιση,βάσει της οποίας θα δίνεται η δυνατότητα για τους μικρομεσαίους επιχειρηματίες να μπορούν να εισπράττουν μέσω τραπέζης τις ενισχύσεις τους χωρίς να χρειάζεται εγγυητική επιστολή, από τα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα. Όπως είπε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο υφυπουργός γίνεται προσπάθεια η συγκεκριμένη ρύθμιση να διευρυνθεί προς όλες τις κατευθύνσεις για να μπορούν οι δικαιούχοι για να λάβουν την ενίσχυση τους.

   Ο υφυπουργός Οικονομίας ερωτηθείς για το πόσο σημαντικό είναι το ποσό των 6,75 δισ. για την πραγματική οικονομία, απαντά: «Είναι πράγματι ένα σημαντικό ποσό, είναι μια ανάσα για την ελληνική οικονομία», ωστόσο όπως τονίζει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ «το ύψος της αποεπένδυσης που υπήρξε τα προηγούμενα χρόνια μέσα στην κρίση ήταν πάρα πολύ μεγάλο. Αυτό το ποσό (6,75 δισ.) είναι σημαντικό, αλλά δεν επαρκεί για αυτό προσπαθούμε να προσελκύσουμε και νέους πόρους (π.χ Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων) για να δώσουμε ώθηση στην ελληνική οικονομία».

   Ο κ. Χαρίτσης υπογραμμίζει στο Πρακτορείο ότι η οικονομία επηρεάζεται από τις γενικότερες οικονομικές και πολιτικές εξελίξεις και τονίζει: «Είναι λοιπόν πολύ σημαντικό να προχωρήσουν το επόμενο διάστημα μια σειρά από ενέργειες, βεβαίως η διευθέτηση του χρέους είναι η πιο βασική, το κλείσιμο της δεύτερης αξιολόγησης , βάσει και της δουλειάς που έχει κάνει η ελληνική κυβέρνηση ειδικά στο κρίσιμο ζήτημα των εργασιακών, το οποίο για εμάς», όπως τονίζει «είναι πολύ σημαντικό, είναι θα έλεγα ένα ζήτημα ταυτοτικό για την κυβέρνηση μας η αποκατάσταση στοιχειώδους κανονικότητας στις εργασιακές σχέσεις μετά την πλήρη απορρύθμιση των τελευταίων χρόνων, έτσι ώστε στο τέλος του 2016, αρχές του 2017, εντασσόμενο και το τραπεζικό σύστημα στο πρόγραμμα ποσοτικής χαλάρωσης της ΕΚΤ να αποκτήσει την κανονικότητα που είναι απαραίτητη για να μπορέσει να οδηγηθεί σε ανάταξη, όχι ουδέτερη, αλλά σε δίκαιη ανάταση που θα βοηθήσει την ελληνική οικονομία» καταλήγει ο υφυπουργός».

Συνέντευξη Χαρίτση στον Ρ/Σ "Στο Κόκκινο".

Αλ. Χαρίτσης - Όλο το δυναμικό πλέγμα χρηματοδοτικών πρωτοβουλιών για την ενίσχυση της πραγματικής οικονομίας "Στο Κόκκινο" Ρ/Σ.

Για να διαβάσετε το κείμενο κλικ ΕΔΩ.

Συνέντευξη Υπουργού στον τηλεοπτικό σταθμό CNBC International.

Προωθείται το βίντεο και η απομαγνητοφώνηση (στα αγγλικά) της συνέντευξης που παραχώρησε χθες και προβλήθηκε σήμερα το πρωί, ο Υπουργός Οικονομίας Γιώργος Σταθάκης στον τηλεοπτικό σταθμό CNBC International.
Από το Γραφείο Τύπου

Κλικ εδώ για την συνέντευξη.

Κλικ εδώ για το κείμενο στα Αγγλικά.

Σύσταση Ειδικής Γραμματείας Ναυπηγικής και Ναυπηγοεπισκευαστικής Βιομηχανίας στο Υπουργείο Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού.

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ, ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ & ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ

ΓΡΑΦΕΙΟ ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΥ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑΣ

Τη σύσταση Ειδικής Γραμματείας Ναυπηγικής και Ναυπηγοεπισκευαστικής Βιομηχανίας στο Υπουργείο Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού, ανακοίνωσε κατά την ομιλία της στο φόρουμ με θέμα«Βιομηχανία, Ναυπηγοεπισκευή και Ανάπτυξη», η Υφυπουργός Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού κα Θεοδώρα Τζάκρη, ως διακριτής οργανικής μονάδας για την εκπόνηση ενιαίας στρατηγικής και ειδικών πολιτικών για την ενίσχυση της ναυπηγοεπισκευαστικής δραστηριότητας και την αξιοποίηση του συγκριτικού πλεονεκτήματος της χώρας στους τομείς που σχετίζονται με τη θάλασσα.

Η σύσταση της Ειδικής Γραμματείας, ως ενιαίου διοικητικού μηχανισμού χάραξης και υλοποίησης πολιτικής κρίθηκε αναγκαία, καθώς για την επίλυση των χρόνιων ζητημάτων που ταλανίζουν το ναυπηγικό και ναυπηγοεπισκευαστικό κλάδο απαιτείται η συνεργασία και η εμπλοκή μεγάλου αριθμού Υπουργείων.

Οι αρμοδιότητές της Ειδικής Γραμματείας Ναυπηγικής και Ναυπηγοεπισκευαστικής Βιομηχανίας κατ’ αρχήν αφορούν:

α) Τη μελέτη και καταγραφή της κατάστασης των κλάδων αυτών.

β) Τη διαμόρφωση και κωδικοποίηση του εθνικού και νομοθετικού πλαισίου. 

γ) Την καταγραφή της διεθνούς νομοθεσίας και εμπειρίας. 

δ) Τη διερεύνηση δυνατοτήτων επανεκκίνησης των κλάδων και σύνδεσής τους με άλλες παραγωγικές δραστηριότητες. 

ε) Την εκπόνηση του στρατηγικού σχεδίου για την αναδιάρθρωση και ανάπτυξή τους και τη χάραξη του επιχειρησιακού σχεδίου δράσεων και πρωτοβουλιών. 

στ) Την εισήγηση της θέσπισης χρηματοδοτικών εργαλείων και κινήτρων. 

ζ) Το συντονισμό και την υλοποίηση των πρωτοβουλιών για την ανάπτυξη του κλάδου. 

η) Την υποδοχή και αξιολόγηση επενδυτικών σχεδίων και την παρακολούθηση της έγκρισης και της προόδου υλοποίησής τους καθώς και 

θ) Την υποστήριξη των διαδικασιών και την έκδοση των αδειών ή άλλων εγκρίσεων λειτουργίας δραστηριοτήτων ναυπηγοεπισκευαστικών εργασιών. 

Δρομολογείται η διαδικασία δημιουργίας του Ελληνικού Ναυτιλιακού Cluster

Επίσης η κα Τζάκρη ανακοίνωσε τη συγκρότηση Ομάδας Πρωτοβουλίας, από εκπροσώπους επιχειρήσεων, φορέων, ιδρυμάτων και επαγγελματικών οργανώσεων των κυρίων κλάδων της ναυτιλιακής δραστηριότητας, για τη δρομολόγηση της διαδικασίας δημιουργίας του Ελληνικού Ναυτιλιακού Cluster, με άξονα τη Μεταποιητική και συναφή δραστηριότητα. Δηλαδή μιας Συστάδας Επιχειρήσεων θαλάσσιων δραστηριοτήτων, πανελλαδικής εμβέλειας.

Η Ομάδα  αυτή θα τελεί υπό την αιγίδα της Γενικής Γραμματείας Βιομηχανίας και την ευθύνη λειτουργίας της θα έχει το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιά (ΕΒΕΠ). Η διαδικασία συγκρότησης της Ομάδας Πρωτοβουλίας κρίθηκε σκόπιμη και αποτελεσματική, λαμβάνοντας υπ’ όψιν και την αντίστοιχη διεθνή εμπειρία. 

Τα πλεονεκτήματα από την συμμετοχή των επιχειρήσεων και φορέων στο Ελληνικό Ναυτιλιακό Cluster Μεταποιητικών και άλλων επιχειρήσεων, είναι καθοριστικής σημασίας, γιατί μεταξύ άλλων διασφαλίζουν:

-          Σημαντική τοπική αγορά για τα προϊόντα και τις υπηρεσίες και μια υψηλή συγκέντρωση των επιχειρήσεων, που δημιουργούν μια διευρυμένη αγορά και ως εκ τούτου περισσότερες ευκαιρίες για την προσέγγιση μεγαλύτερου αριθμού πελατών.

-          Μειωμένα κόστη μεταφορών και πιο απλές αλυσίδες ανεφοδιασμού.

-          Ευκολότερη πρόσβαση σε πόρους.

-          Υψηλότερο βαθμό εξειδίκευσης στα προϊόντα και τις υπηρεσίες.

-          Πιο ανταγωνιστικό περιβάλλον που παρέχει καλύτερα κίνητρα ανάπτυξης σε επιχειρήσεις, φορείς, άτομα, κλπ.

-          Ευρύτερη συνεργασία μεταξύ των μελών του cluster, καθώς η εγγύτητα αυξάνει την εμπιστοσύνη μεταξύ των επιχειρήσεων και διευκολύνει την επικοινωνία.

-          Συγκέντρωση των επιχειρήσεων με δραστηριότητες στον ίδιο χώρο, κάτι που δημιουργεί πέρα από τις οικονομίες συγκέντρωσης και μια δεξαμενή ανθρωπίνων πόρων με μεγάλη εμπειρία και εξειδίκευση στον τομέα του cluster.

-          Ευκολότερη ενσωμάτωση νέας τεχνολογίας και καινοτομιών.

-          Ευνοϊκό περιβάλλον για την δημιουργία νέων επιχειρήσεων και περισσότερες ευκαιρίες για υπάρχουσες ΜΜΕ.

-          Επέκταση των αγορών των επιχειρήσεων στον εθνικό και κυρίως στον διεθνή χώρο.

Οι εν δυνάμει συμμέτοχοι του Ελληνικού Ναυτιλιακού Cluster είναι οι κύριοι κλάδοι της ναυτιλιακής δραστηριότητας και οι αντίστοιχοι φορείς, καθώς και οι υποστηρικτικοί φορείς και οι ενσωματούμενες δραστηριότητες.

Πιο αναλυτικά, οι βασικοί κλάδοι της κατηγορίας αυτής είναι:

  • Ναυπηγική (εμπορικά, επιβατικά, yacht, αλιευτικά)
  • Ναυπηγοεπισκευή- Μηχανουργική
  • Logistics
  • Κλάδος ηλεκτρονικής και μικρο-ηλεκτρονικής
  • Κλάδος υδραυλικών συστημάτων
  • Εξοπλισμός πλοίων
  • Εφοδιασμός (offshore supply-ενέργεια και προμηθευτές όλων των παραπάνω) και εφοδιαστική αλυσίδα
  • Ναυτιλιακές συνδυασμένες μεταφορές
  • Χρηματοδοτικές Υπηρεσίες
  • Δραστηριότητες Έρευνας και Διάσωσης
  • Σκάφη αναψυχής
  • Εμπόριο
  • Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας
  • Θαλάσσια Εξόρυξη

Ολοκληρωμένο πρόγραμμα «Ενίσχυση Αλυσίδων Προστιθέμενης Αξίας»

H Υφυπουργός Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού κα Θεοδώρα Τζάκρη, ανακοίνωσε επίσης και το ολοκληρωμένο πρόγραμμα «Ενίσχυση Αλυσίδων Προστιθέμενης Αξίας» το οποίο επεξεργάζεται η Γενική Γραμματεία Βιομηχανίας (ΓΓΒ) για την ανάπτυξη συνεργατικών σχηματισμών. Το πρόγραμμα θα προταθεί στην επόμενη Επιτροπή Παρακολούθησης του Ε.Π. «Ανταγωνιστικότητα Επιχειρηματικότητα και Καινοτομία 2014-2020» (ΕΠ.ΑΝ.Ε.Κ.), προκειμένου να χρηματοδοτηθεί από το ΕΣΠΑ 2014-2020.

Το πρόγραμμα αυτό στοχεύει σε υφιστάμενες μικρομεσαίες κυρίως επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται σε όλο το εύρος της αλυσίδας αξίας.

Η κα Τζάκρη ανέφερε πως «οι ενέργειες που θα χρηματοδοτηθούν για τα συνεργατικά σχήματα επιχειρήσεων που θα εκδηλώσουν ενδιαφέρον στο πρόγραμμα, περιλαμβάνουν κοινές δράσεις που παράγουν νέα προϊόντα –υπηρεσίες, ενισχύουν την εξωστρέφεια και δημιουργούν μεγάλες οικονομίες κλίμακας για τις συμμετέχουσες επιχειρήσεις».

Συνέντευξη του Υπουργού Οικονομίας στον ΑΝΤ1.

Η συνέντευξη που παραχώρησε σήμερα το πρωί ο Υπουργός Οικονομίας, Γιώργος Σταθάκης στον Γιώργο Παπαδάκη | ΑΝΤ1.

http://www.antenna.gr/news/General/article/454167/stathakis-den-xepoylame-ti-dimosia-perioysia

 

Έναρξη της λειτουργίας των Ομάδων Εργασίας, για την εξειδίκευση των προτεινομένων δράσεων της μελέτης για την ανάπτυξη της εγχώριας φαρμακοβιομηχανίας.

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ, ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ & ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ

ΓΡΑΦΕΙΟ ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΥ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑΣ

ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ

Την πανηγυρική έναρξη της λειτουργίας των Ομάδων Εργασίας, για την εξειδίκευση των προτεινομένων δράσεων της μελέτης για την ανάπτυξη της εγχώριας φαρμακοβιομηχανίας που εκπονήθηκε για λογαριασμό της Γενικής Γραμματείας Βιομηχανίας, κήρυξε η Υφυπουργός Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού κα Θεοδώρα Τζάκρη.

Οι έξι Ομάδες, επεξεργάζονται τα θεματικά πεδία των έξι αξόνων της μελέτης και εισηγούνται στην Συντονιστική Επιτροπή που τις εποπτεύει θεσμικά, διοικητικά και οργανωτικά μέτρα που απαιτούνται για τη στρατηγική ανάπτυξη της εγχώριας φαρμακοβιομηχανίας καθώς και τα χρονοδιαγράμματα υλοποίησης αυτών.

Οι ομάδες συγκροτούνται από εξειδικευμένα και έμπειρα στελέχη των συναρμοδίων Γενικών Γραμματειών, των υπουργείων Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού, Παιδείας, Έρευνας, Τεχνολογίας και Υγείας, εκπροσώπους των συναρμοδίων νομικών προσώπων ΕΟΦ και ΕΟΠΥΥ και εκπροσώπους της Πανελλήνιας Ένωσης Φαρμακοβιομηχανίας (ΠΕΦ). Επίσης στις εργασίες των Ομάδων μπορεί να καλούνται και να συμμετέχουν, κατά περίπτωση, και πρόσωπα του ιδιωτικού τομέα ως ειδικοί εμπειρογνώμονες κλαδικών ή τομεακών θεμάτων, όπως επίσης στελέχη από ερευνητικές ενώσεις και υφιστάμενα δίκτυα.

Οι ομάδες θα συνεδριάσουν για πρώτη φορά το επόμενο χρονικό διάστημα και θα έχουν συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα για την παράδοση των αποτελεσμάτων των εργασιών τους.

Η Υφυπουργός Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού Θεοδώρα Τζάκρη, ανέφερε τους προτεινόμενους από τη μελέτη άξονες που θα πρέπει να εξειδικευτούν από τις Ομάδες Εργασίας, ενώ πρότεινε και πρόσθετες δράσεις που θα πρέπει να εξεταστούν για τη χάραξη μιας οργανωμένης εθνικής στρατηγικής για τη στήριξη της εγχώριας φαρμακοβιομηχανίας, ώστε να επιτευχθεί ο στόχος της προσέλκυσης νέων επενδύσεων από το εσωτερικό και το εξωτερικό στον τομέα της παραγωγής φαρμάκων, να αναστραφεί η υφιστάμενη κατάσταση της εισαγωγής στην εγχώρια αγορά κατά 80% και να τονωθεί η εγχώρια παραγωγή.

Οι έξι θεματικές Ομάδες Εργασίας, βάσει των έξι προτεινόμενων αξόνων του Σχεδίου Δράσης της μελέτης είναι:

Ομάδα Α: Τόνωση της ζήτησης των φαρμακευτικών προϊόντων

Δράσεις:

Ευαισθητοποίηση κοινής γνώμης για την ποιότητα και αποτελεσματικότητα των γενοσήμων:

  • Συστηματική μέτρηση της κοινής γνώμης για την αξιοπιστία των γενοσήμων
  • Σχεδιασμός και υλοποίηση καμπάνιας ευαισθητοποίησης (περιοδική εφαρμογή)

Επανεξέταση Τιμολογιακής Πολιτικής και πλαισίου αποζημιώσεων:

  • Εκσυγχρονισμός πλαισίου τιμολόγησης φαρμάκων
  • Ενεργοποίηση θεσμοθετημένου πλαισίου διαπραγμάτευσης
  • Επανεξέταση πλαισίου αποζημιώσεων

Ομάδα Β: Ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας

Δράσεις:

Ανάπτυξη Εξαγωγικών Δραστηριοτήτων:

  • Δημιουργία και προώθηση της ταυτότητας (branding) του Ελληνικού φαρμάκου
  • Εκπόνηση στοχευμένων μελετών για τη διείσδυση σε νέες αγορές βάσει των ειδικών αναγκών κάθε αγοράς
  • Δράσεις υποστήριξης της εξωστρέφειας των ελληνικών επιχειρήσεων

Συνεχής Προσαρμογή στις καλές πρακτικές παραγωγής:

  • Συνεχής Προσαρμογή στις καλές πρακτικές παραγωγής (GMPs)

Ενίσχυση Συνεργασιών του Κλάδου:

  • Προώθηση επιχειρηματικής δικτύωσης και συνεργασίας (clustering)
  • Δημιουργία Κοινού Κέντρου Φαρμακοεπαγρύπνησης

Ανάπτυξη συμπληρωματικών επιχειρηματικών δραστηριοτήτων στην αγορά του φαρμάκου:

  • Ενίσχυση θέσης στην αγορά βιολογικών και λοιπών προϊόντων
  • Διερεύνηση Δραστηριοποίησης στο χώρο της κλινικής έρευνας

Ομάδα Γ: Στήριξη δραστηριοτήτων Έρευνας και Καινοτομίας

Δράσεις:

Πλατφόρμα Καινοτομίας Βιοϊατρικής & Φαρμάκου:

  • Σχεδιασμός και ενεργοποίηση Πλατφόρμας Καινοτομίας
  • Λειτουργία Πλατφόρμας Καινοτομίας.

Διασύνδεση Ερευνητικού, Ακαδημαϊκού και Επιχειρηματικού Περιβάλλοντος:

  • Προγράμματα Συνεργασίας
  • Spin –offs
  • Ενθάρρυνση διενέργειας διδακτορικής & μεταδιδακτορικής έρευνας σε εφαρμοσμένα αντικείμενα με καινοτομική προοπτική
  • Προγράμματα ανταλλαγής στελεχών μεταξύ επιχειρήσεων και ερευνητικών κέντρων

Στόχευση των δραστηριοτήτων Έρευνας & Καινοτομίας στις πραγματικές ανάγκες της Ελληνικής Φαρμακοβιομηχανίας:

  • Σχεδιασμός και υλοποίηση εφαρμοσμένων ερευνητικών προγραμμάτων
  • Ενίσχυση ερευνητικής δραστηριότητας για την ανάπτυξη βιολογικών και άλλων προϊόντων
  • Βελτίωση της αποτελεσματικότητας διαχείρισης των ερευνητικών προτάσεων

Πλαίσιο Ενθάρρυνσης της Ερευνητικής Δραστηριότητας:

  • Επανεξέταση φορολογικού πλαισίου δραστηριοτήτων Ε&Κ
  • Ισχυροποίηση θεσμικού πλαισίου για τη νομική προστασία της βιομηχανικής ιδιοκτησίας και των αποτελεσμάτων της καινοτομίας

Ομάδα Δ: Αναβάθμιση του ανθρωπίνου δυναμικού

Δράσεις:

Ενδυνάμωση Ανθρώπινου Δυναμικού Ελληνικών Φαρμακοβιομηχανιών:

  • Πλάνο ανάπτυξης του προσωπικού του κλάδου
  • Σχεδιασμός και υλοποίηση κατάλληλων προγραμμάτων εκπαίδευσης και κατάρτισης
  • Ενίσχυση επιστημονικού δυναμικού ελληνικών επιχειρήσεων

Παροχή Προγραμμάτων Εκπαίδευσης και Κατάρτισης για την ενίσχυση του Κλάδου:

  • Δημιουργία και παροχή Ακαδημαϊκών Προγραμμάτων
  • Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Διαχείρισης της Καινοτομίας Innovation Management Program
  • Σχεδιασμός προγραμμάτων μαθητείας και πρακτικής άσκησης στις φαρμακοβιομηχανίες

Ομάδα Ε: Διασφάλιση υποστηρικτικών υπηρεσιών και υποδομών

Δράσεις:

Παρακολούθηση και Ανάλυση Ελληνικής Αγοράς Υγείας & Φαρμάκου:

  • Αναλυτική Κλαδική Μελέτη Αγοράς Φαρμάκου
  • Οικονομική παρακολούθηση της αγοράς φαρμάκου

Κέντρο Επιχειρηματικής Ευφυΐας Φαρμάκου:

  • Συστηματική παρακολούθηση των εξελίξεων της διεθνούς και εγχώριας αγοράς φαρμάκου και ανίχνευση ευκαιριών για τις ελληνικές επιχειρήσεις
  • Μελέτη διεθνών πετυχημένων περιπτώσεων σε επιχειρηματικό και κανονιστικό/ θεσμικό επίπεδο

Επιχειρησιακή αναβάθμιση και ενίσχυση του ρόλου του ΕΟΦ:

  • Ενίσχυση οργάνωσης και λειτουργίας του ΕΟΦ
  • Ενίσχυση στελέχωσης
  • Ενίσχυση εργαστηριακών υποδομών.

Αναβάθμιση Ερευνητικών Υποδομών:

  • Σχεδιασμός και υλοποίηση προγραμμάτων για την αναβάθμιση των δημόσιων ερευνητικών υποδομών.

Ομάδα ΣΤ: Βελτίωση Περιβάλλοντος Χρηματοδότησης

Δράσεις:

Αξιοποίηση πηγών χρηματοδότησης (ευρωπαϊκών και εθνικών):

  • Ενεργοποίηση προγραμμάτων επιχορηγήσεων και παροχής χαμηλότοκων δανείων

Εξορθολογισμός ταμειακών ροών:

  • Αναθεώρηση δυνατοτήτων συμψηφισμού οφειλών των Ελληνικών Φαρμακοβιομηχανιών από και προς το Ελληνικό Δημόσιο

Συνέντευξη Υφυπουργού Οικονομίας Αλέξη Χαρίτση στο περιοδικό "Πόλη + Πολιτική" (επισύναψη).

ΣΥΝΕΡΓΕΙΕΣ Δήμων και Περιφερειών στο νέο ΕΣΠΑ Προς ΟΦΕΛΟΣ των τοπικών κοινωνιών. Κλικ εδώ για την συνέντευξη και εδω.

Ξεκίνησε η Πρωτοβουλία JoinForces του StartUpGreece της Γενικής Γραμματείας Βιομηχανίας του Υπουργείου Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού.

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ, ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ & ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ

ΓΡΑΦΕΙΟ ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΥ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑΣ

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ – ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ

Πρωτοβουλία JoinForces του StartUpGreece της Γενικής Γραμματείας Βιομηχανίας του Υπουργείου Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού

Με επιτυχία Ξεκίνησε η Πρωτοβουλία JoinForces του StartUpGreece της Γενικής Γραμματείας Βιομηχανίας του Υπουργείου Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού.

Η έναρξή της, πραγματοποιήθηκε κατά την 81η ΔΕΘ 2016 με στόχο να δώσει την ευκαιρία σε μεγάλες επιχειρήσεις να προσφέρουν ως χορηγοί σημαντική βοήθεια σε δυνητικούς και νέους δυναμικούς Start-up επιχειρηματίες, για να αναπτύξουν τις ιδέες και τις επιχειρήσεις τους.

Στην Πρωτοβουλία JoinForces του StartUpGreece συμμετέχουν αρχικά επτά (7) μεγάλες επιχειρήσεις-Οργανισμοί, που σε πρώτη φάση θα στηρίξουν πάνω από 100 δυνητικούς και νέους δυναμικούς Start-Up επιχειρηματίες.

Οι χορηγοί θα παρέχουν σημαντικές υπηρεσίες συμβουλευτικής - καθοδήγησης και άλλες παροχές, μοιράζοντας την πολύτιμη εμπειρία τους και αναβαθμίζοντας το σύνολο του ελληνικού επιχειρηματικού οικοσυστήματος.

Οι πρώτες μεγάλες επιχειρήσεις που συμμετέχουν στην Πρωτοβουλία JoinForces του StartUpGreece είναι:

Να σημειωθεί, ότι στην Πρωτοβουλία προστίθενται συνεχώς νέες εταιρείες, όπως η Businesswith, η Masterphone, η ALERTit, η Redcall, η Redware, η IPConsultants, η StellarLight.

Η Υφυπουργός Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού κα Θεοδώρα Τζάκρη, ευχαριστεί θερμά τις συμμετέχουσες εταιρείες για τη συνεισφορά τους σε αυτή τη σημαντική Πρωτοβουλία και απευθύνει κάλεσμα σε δυνητικούς και νέους Start-Up επιχειρηματίες να εκδηλώσουν το ενδιαφέρον τους για τις χορηγίες.

Για περισσότερες λεπτομέρειες επισκεφτείτε το startupgreece.gov.gr

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΟΥ ΥΦ.ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΑΛΕΞΗ ΧΑΡΙΤΣΗ ΣΤΗΝ ΚΥΡΙΑΚΑΤΙΚΗ KONTRANEWS ΚΑΙ ΤΗ ΣΤΕΛΛΑ ΓΚΑΝΤΩΝΑ (ΦΥΛΛΟ ΚΥΡΙΑΚΗ 25-9-16).

  1. 1.Έχετε δεσμευτεί κ. υπουργέ να ενεργοποιήσετε σχεδόν τα μισά από τα εγκεκριμένα προγράμματα ΕΣΠΑ για το σύνολο της περιόδου 2014-2020. Πώς θα γίνει αυτό; Εκτιμάτε ότι προλαβαίνουμε;

Από όταν αναλάβαμε τη διακυβέρνηση της χώρας, προχωρήσαμε σε έναν ριζικό ανασχεδιασμό των προγραμμάτων του νέου ΕΣΠΑ, ώστε, αφενός, αυτά να υπηρετήσουν συγκεκριμένους αναπτυξιακούς και κοινωνικούς στόχους και, αφετέρου, να προληφθούν τα γνωστά προβλήματα των προηγούμενων χρόνων (προχειρότητα, διαφθορά, καθυστερήσεις). Είμαστε η πρώτη χώρα της ΕΕ με εγκεκριμένο Σύστημα Διαχείρισης και Ελέγχου για όλα τα προγράμματα, ήδη από τις αρχές του 2016. Σε αυτή τη βάση, οι προσκλήσεις εκδίδονται με γοργούς ρυθμούς. Η ενεργοποίηση των προγραμμάτων αγγίζει ήδη το 40% του συνόλου του νέου ΕΣΠΑ, οπότε πολύ σύντομα θα φτάσει πράγματι στο 50%.

  1. 2.Αν σας ζητούσα να μου πείτε για δύο προτεραιότητες του υπουργείου σας για το επόμενο διάστημα. Ποιες είναι αυτές;

Τo αμέσως επόμενο διάστημα το βάρος πέφτει στην ταχεία υλοποίηση του νέου ΕΣΠΑ με την έκδοση του β’ κύκλου των προσκλήσεων για τρεις δράσεις επιχειρηματικότητας που συνάντησαν μεγάλο ενδιαφέρον (αυτοαπασχόληση πτυχιούχων, νεοφυής επιχειρηματικότητα, αναβάθμιση υφιστάμενων μικρομεσαίων επιχειρήσεων), αλλά και νέων προσκλήσεων: για την αναβάθμιση υφιστάμενων επιχειρήσεων μεσαίου μεγέθους (με προϋπολογισμό 100 εκατ. ευρώ), για τη δικτύωση των επιχειρήσεων (clusters, meta-clusters) με στόχο τη δημιουργία εγχώριων αλυσίδων αξίας (45 εκατ.), για την ίδρυση νέων τουριστικών επιχειρήσεων (240 εκατ.), καθώς και στην ενεργοποίηση των τεσσάρων πρώτων καθεστώτων του νέου αναπτυξιακού νόμου, με 600 εκατ. ευρώ στον α’ κύκλο.

Επιπλέον, σε νομοθετικό επίπεδο, τον Οκτώβριο θα έρθει στη Βουλή το νομοσχέδιο για την αναμόρφωση και ισχυροποίηση των Επιμελητηρίων καθώς και για την απλοποίηση της αδειοδότησης των επιχειρήσεων. Με τη νέα ηλεκτρονική πλατφόρμα, η ίδρυση μιας επιχείρησης δεν θα απαιτεί περισσότερο από 1 ημέρα, όταν σήμερα απαιτούνται κατά μέσο όρο 38.

  1. 3.Πόσα χρήματα εκτιμάτε ότι θα «πέσουν» στην αγορά -από το σύνολο των διαθέσιμων ευρωπαϊκών πόρων για το 2016- και σε ποιους τομείς;

Στόχος μας είναι μέσα στο 2016 να κατευθυνθούν συνολικά 6,75 δισ. ευρώ στην πραγματική οικονομία από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων (ΕΣΠΑ, αναπτυξιακός νόμος κ.ά.) συν άλλα 3,5 δισ. από την εξόφληση ληξιπρόθεσμων οφειλών του Δημοσίου.

Για τα προγράμματα του νέου ΕΣΠΑ, ο στόχος σημαίνει μια απορρόφηση της τάξης του 7%. Ο στόχος θα επιτευχθεί οπωσδήποτε. Χρήματα από το νέο ΕΣΠΑ διοχετεύονται μέσα στο 2016 σε όλο το εύρος των προγραμμάτων: στις κοινωνικές δράσεις, στο περιβάλλον και τις υποδομές, αλλά και στην ενίσχυση της νέας, δυναμικής επιχειρηματικότητας. Πριν το τέλος του χρόνου θα ξεκινήσει η χρηματοδότηση των επενδυτικών σχεδίων που θα προκριθούν στις τέσσερις πρώτες προσκλήσεις επιχειρηματικότητας, που αφορούν προπάντων τους στρατηγικούς τομείς προτεραιότητας της οικονομίας, όπως είναι η αγροδιατροφή, οι τεχνολογίες πληροφορικής και επικοινωνιών, ο τουρισμός.

  1. 4.Το ΕΣΠΑ τελικά, πώς μπορεί να αλλάξει το «πρόσωπο» της ελληνικής παραγωγής;

Βλέποντας πώς η χώρα μας αξιοποίησε για δεκαετίες τα ευρωπαϊκά κονδύλια, αντικρίζουμε μια ιστορία χαμένων ευκαιριών και ματαιωμένων ελπίδων, μια αληθινή τραγωδία. Πόροι που θα μπορούσαν πράγματι να έχουν αλλάξει το πρόσωπο της χώρας σπαταλήθηκαν στην εξυπηρέτηση πελατειακών δικτύων και στην αναπαραγωγή ενός άδικου, στρεβλού και αδιέξοδου παραγωγικού μοντέλου. Για μας, το ΕΣΠΑ, με τους υπαρκτούς περιορισμούς, είναι ένα βασικό εργαλείο για την ανασυγκρότηση της ελληνικής οικονομίας. Αυτή οφείλει να στηριχτεί όχι στην υποβάθμιση της εργασίας, όπως επιχειρήθηκε τα χρόνια της κρίσης, αλλά σε ένα νέο πρότυπο δίκαιης και βιώσιμης ανάπτυξης: στην αξιοποίηση των υψηλά καταρτισμένων νέων, στην επένδυση στην έρευνα και την τεχνολογία, στην εξωστρέφεια με έμφαση στα συγκριτικά μας πλεονεκτήματα. Την επιχειρηματικότητα με αυτά τα χαρακτηριστικά ενισχύουμε μέσα από τα προγράμματα του νέου ΕΣΠΑ,   σε συντονισμό με τα υπόλοιπα χρηματοδοτικά εργαλεία που έχουμε στη διάθεσή μας (αναπτυξιακός νόμος, εθνικοί πόροι για δημόσιες επενδύσεις, νέοι πόροι από συμφωνίες με διεθνείς οργανισμούς).

  1. 5.Φωνές της αντιπολίτευσης πάντως, κάνουν λόγο για καθυστερήσεις στην απορρόφηση των ευρωπαϊκών κονδυλίων και για το γεγονός ότι το πακέτο Γιούνκερ καθυστερεί απελπιστικά…

Οι ίδιες φωνές ακούγονταν και πέρσι και βέβαια διαψεύστηκαν πανηγυρικά. Παρά την απελπιστική εικόνα στην αρχή του 2015, τα προβλήματα δηλαδή που μας κληροδότησαν οι ίδιοι εκείνοι που τώρα φωνάζουν – κακός σχεδιασμός, υπερδεσμεύσεις, έργα ενταγμένα μέχρι και την τελευταία στιγμή με πελατειακά κριτήρια –, κατορθώσαμε την εξυγίανση των προγραμμάτων και εντέλει την πλήρη απορρόφηση των κονδυλίων του ΕΣΠΑ 2007-2013, μεγαλύτερη από κάθε άλλη ευρωπαϊκή χώρα. Το δε νέο ΕΣΠΑ ανασχεδιάστηκε σε σωστές βάσεις και υλοποιείται ταχέως. Η απορρόφηση των πόρων έχει προχωρήσει πολύ περισσότερο από ό,τι στο αντίστοιχο χρονικό σημείο της προηγούμενης περιόδου, παρά τη δυσμενέστερη οικονομική συγκυρία. Το 2016 θα κλείσει με την απορρόφηση τουλάχιστον στο 7% (αντί για 3,5% στο τέλος του 2009).

Σε ό,τι αφορά το πακέτο Γιούνκερ, οι πρώην κυβερνώντες και νυν φωνασκούντες είχαν καταρτίσει έναν κατάλογο έργων ιδιαίτερα προβληματικό τόσο ως προς την ωριμότητα όσο και ως προς την επιλεξιμότητα των έργων βάσει του σχετικού κανονισμού. Ο κατάλογος επανεξετάστηκε ριζικά και προσεκτικά, σε σχέση και με τις προτεραιότητες του νέου αναπτυξιακού μοντέλου. Ήδη, στο πλαίσιο του πακέτου Γιούνκερ, έχουν υπογραφεί συμφωνίες ύψους 645 εκατ. ευρώ με τα οποία μοχλεύουμε 1,4 δισ. ευρώ ιδιωτικούς πόρους στην πραγματική οικονομία. Στο αμέσως επόμενο διάστημα αναμένουμε πολλαπλάσιες συμφωνίες για νέα έργα. Επιπρόσθετα, μέσω του απευθείας δανεισμού της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων (ΕΤΕπ) έχουν διασφαλιστεί 1,4 δισ. ευρώ, με τα οποία σε συνδυασμό με πόρους του ΕΣΠΑ θα υλοποιηθούν τρία ακόμη σημαντικά έργα: η νέα γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας, η ενεργειακή διασύνδεση Κρήτης-Πελοποννήσου μέσω υποβρύχιου καλωδίου και η επέκταση του δικτύου φυσικού αερίου σε περιοχές της Ανατολικής Μακεδονίας Θράκης, Κεντρικής Μακεδονίας και Στερεάς Ελλάδας.

  1. 6.Ο πρωθυπουργός επιμένει στο στόχο για «δίκαιη ανάπτυξη». Πως θα φτάσουμε εκεί κ. υπουργέ;

Η Αριστερά δεν έχει λόγο να κυβερνά αν δεν μπορεί να διαχειριστεί την ανάπτυξη προς όφελος της κοινωνικής πλειοψηφίας. Επιπλέον, το μοντέλο που γνωρίσαμε στην Ελλάδα, με τη στενή σύνδεση ισχυρών οικονομικών συμφερόντων και πολιτικής εξουσίας, έδειξε τα όριά του. Οι προϋποθέσεις για τη δίκαιη και βιώσιμη ανάπτυξη είναι: (α) η υπεράσπιση του ευρωπαϊκού κεκτημένου στις εργασιακές σχέσεις, (β) η στήριξη του κοινωνικού κράτους και η στοχευμένη πολιτική απασχόλησης, (γ) ο ολοκληρωμένος περιβαλλοντικός σχεδιασμός, (δ) η συντονισμένη αξιοποίηση όλων των διαθέσιμων πόρων για τη μετάβαση στο νέο παραγωγικό μοντέλο, σε μια εξωστρεφή οικονομία έντασης γνώσης και όχι φτηνού εργατικού δυναμικού. Σε αυτούς τους στόχους επικεντρώνουμε τις προσπάθειές μας. Ωστόσο, η ανασυγκρότηση της ελληνικής οικονομίας με όρους δίκαιης ανάπτυξης δεν μπορεί να είναι υπόθεση κεντρικού κυβερνητικού σχεδιασμού απλώς και μόνο. Απαιτεί την ενεργητική εμπλοκή των τοπικών κοινωνιών.

  1. 7.Με το χέρι στην καρδιά, τις προοπτικές της οικονομίας για το επόμενο διάστημα πώς τις βλέπετε; Είστε αισιόδοξος;

Είναι σαφές, από όλους τους δείκτες, ότι η οικονομία εισέρχεται από μια φάση σταθεροποίησης σε μια φάση ανάκαμψης. Αυτό όμως δεν αρκεί για το ξεπέρασμα της βαθιάς, δομικής κρίσης. Δίνουμε μεγάλο βάρος στην προσπάθεια για τη βέλτιστη αξιοποίηση των διαθέσιμων και για την προσέλκυση νέων πόρων που θα επιταχύνουν την ανάκαμψη και θα τη στρέφουν προς το νέο πρότυπο δίκαιης ανάπτυξης σε στέρεες βάσεις. Η προσπάθειά μας αυτή θα αποδώσει καρπούς. Για τις προοπτικές της ελληνικής οικονομίας θα είναι ωστόσο κρίσιμες και οι ευρύτερες πολιτικές και οικονομικές εξελίξεις που αναμένουμε: η επιτυχής ολοκλήρωση της δεύτερης αξιολόγησης, η ένταξη των ελληνικών τραπεζών στο πρόγραμμα ποσοτικής χαλάρωσης της ΕΚΤ, η διευθέτηση του δημόσιου χρέους.

  1. 8.Και μία τελευταία ερώτηση. Επειδή πέρα από υπουργός είστε και στέλεχος του ΣΥΡΙΖΑ. Ενόψει λοιπόν του δεύτερου Συνεδρίου, ποια θεωρείτε ότι είναι τα επίδικα αυτού;

Στο Συνέδριο θα πρέπει να συζητήσουμε ανοιχτά και να αποτιμήσουμε την πορεία μας τον τελευταίο ενάμιση χρόνο: το κυβερνητικό έργο, αλλά και την εξέλιξη της διαπραγμάτευσης. Το κύριο ζητούμενο είναι όμως να ενδυναμώσουμε τη ζωντανή λειτουργία του κόμματος και να θέσουμε τη σχέση κόμματος και κυβέρνησης σε νέα βάση. Το κόμμα της Αριστεράς οφείλει να ελέγχει το κυβερνητικό έργο, αλλά και να παράγει το ίδιο πολιτική, σε επαφή με τις ιδέες που κυοφορούνται και τις διεργασίες που συντελούνται στην κοινωνία.

Κλικ εδώ για το φύλλο της συνέντευξης από την εφημερίδα.

Απάντηση σε δημοσιεύματα εξαγοράς κόκκινου δανείου από τον οφειλέτη

Σε απάντηση δημοσιευμάτων και ρεπορτάζ στα ΜΜΕ σχετικά με το δικαίωμα του οφειλέτη να υποβάλει πρόταση εξαγοράς του δανείου του πριν καταλήξει στα Funds, το Υπουργείο Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού, επισημαίνει τα εξής:

  1. Η πώληση των μη εξυπηρετούμενων δανείων συνιστούσε εξαρχής θέση των δανειστών και αυτό αποτυπώθηκε στην συμφωνία του προηγούμενου Αυγούστου. Πρόθεση της κυβέρνησης ήταν να μπουν αυστηροί κανόνες στην αγορά των δανείων για να προστατευθούν αδύναμες κοινωνικές ομάδες δανειοληπτών και αυτό επετεύχθη.
  1. Κατά τη διάρκεια των διαπραγματεύσεων σχετικά με τον νόμο για την απελευθέρωση της πώλησης μη-εξυπηρετούμενων δανείων, η πρόταση να παρέχεται η δυνατότητα κατά προτεραιότητα στον δανειολήπτη να εξαγοράσει το δάνειό του, είχε γίνει από την ελληνική κυβέρνηση αλλά απορρίφθηκε από τους δανειστές ύστερα από διαδοχικές συζητήσεις.
  1. Στην περίπτωση της Κύπρου, στην οποία αναφέρονται τα πρόσφατα δημοσιεύματα, οι δανειστές είχαν απορρίψει επίσης αντίστοιχες προτάσεις με αποτέλεσμα να είναι στη διακριτική ευχέρεια (που έτσι κι αλλιώς ισχύει και στην ελληνική περίπτωση) της Τράπεζας να προσφέρει αυτή τη δυνατότητα στους δανειολήπτες.
  1. Σύμφωνα με την ψηφισμένη νομοθεσία η Τράπεζα είναι υποχρεωμένη να κάνει πρόταση ρύθμισης στον δανειολήπτη δώδεκα μήνες πριν από τη πώληση του δανείου του.
  1. Τέλος, στην πρόσφατη τροποποίηση του Κώδικα Δεοντολογίας των Τραπεζών που συντάχθηκε σε συνεργασία με την Τ.τ.Ε., προβλέπεται η δυνατότητα ο δανειολήπτης να καταβάλει μετρητά για την εξαγορά του δανείου του σε ποσοστό της ονομαστικής του αξίας.

Από το Γραφείο Τύπου



banner-nen

banner2e1



ombudsmangr

ombudsman

 diavgeia b banner



sms
paratirititio-timwn